MI AZ A HEADSHOT FOTÓ?

A HEADSHOT JELENTÉSE

A headshot tulajdonképpen egy szűk kivágású portré fotót jelent, ami a váll közepétől felfelé a fejbúb tetejéig ábrázol egy embert. Maga a headshot kifejezés tükörfordításban fejlövést jelent, de ezt nem tartottam szerencsésnek magyarul használni, ezért maradtam az angol verziónál.

headshot fotó.jpg

headshot fotó (szűk portré)

egész alakos portré fotó.jpg

portré fotó (egész alakos)

Sokan, akik a lövöldözős számítógépes játékok korában nőttek fel, a headshot-ról a puskával fejbe lövésre asszociálnak. Mindenki megnyugtatására közlöm, hogy a stúdiónkban csak ártalmatlan kameráink vannak, amikkel vaktölténnyel lövöldözünk (kattanó hangja van, de nem jön ki belőle lövedék)... :)

Lépjünk egyet vissza, és definiáljuk azt, hogy mit jelent a portré fotó. A porté szó ma már nagyon elcsépelt, sok fotós pl. egy egész alakos, medence parton elkapott fürdőruhás képet is portré fotónak hív.  Az én szótáramban a portré jelentése: egy fénykép egy adott személyről, akit irányítottak. A hangsúly az irányítotton van, tehát az illető tudatában van annak, hogy őróla fénykép készül. Ebből fakadóan ez a fotó bármikor rekreálható, szemben pl. egy rendezvényen elkapott pillanattal.

A headshot, azaz a szűk portré fotókon az arckifejezés sokkal hangsúlyosabb szerepet kap, mint egy egész- vagy félalakos képn. Épp ettől válik néhéz műfajjá, hiszen a fotósnak ki kell váltania egy őszinte arckifejezést az alanyából, különben semmitmondó lesz a fotója.

HOL HASZNÁLHATÓ?

1. Profilkép

A headshot a mai modern médiában az egyik legszélesebb körben használható fotó fajta. Leggyakoribb felhasználási területe, hogy profilképképnt állítják be a közösségi média oldalakon.

Jellemzően ezeken az oldalakon csak egészen kis méretben láthatjuk egymás profilképét. Ilyenkor egy egész alakos fotóról szinte esélytelen felismerni az illetőt. Példaként nézzük meg a fenti két képet, mekkora valódi méretben láthatjuk őket a LinkedIn hírfolyamában.

portré_fotó_LinkedInre.png
headshot_fotó_LinkedInre.png

LinkedIn profilkép aktuális mérete a news feed-ben.

Láthatjuk, hogy az 1. képen annyira kicsi az arc, hogy csak tippelni tudunk, ki is ez az ember. A 2. képen viszont, akármilyen kicsi is, de felismerhetővé válik az alanyunk!

2. Céges weboldal

 

3. Online és offline média

4. Email aláírás

MITŐL LESZ SIKERES ÜZLETI HEADSHOT FOTÓ?

Húzd az egered a kép fölé és megtudod!

Egy business portré fotónak a legfontosabb feladata, hogy jó első benyomást tudj gyakorolni általa a potenciális munkaadókra, ügyfelekre és partnerekre. Kutatások bizonyítják, hogy ahhoz, hogy a képet szemlélő szimpátiáját elnyerd, a következőknek kell megvalósulnia egy képen, csökkenő fontossági sorrendben:

1. Őszinte mosoly - ennek a jele az összehúzódó szemek, azaz a bradpittezés

2. Ápolt, igényes megjelenés - frizura, arcbőr, megfelelő, elegáns öltözet

3. Képminőség - jó kivágás, élesség, szaturáció, effektek ne legyenek rajta